Juliga sallader med färg!

Mat måste ha mycket färg tycker jag, blir det alltid om man lägger till grönsaker!
En måltid utan "grönt" är ingen måltid för mig för mig, massa grönt och gott ska det vara!
Här kommer två sallader med "julkänsla" !
 
 
Rödkålssallad med fetaost,apelsin och nötter!
Jag delar kålen på mitten, river med en osthyvel strimlor ner med apelsinklyftor
smular över fetaost, lite olivolja, salt och peppar!
klart!
att sedan lägga nötter på är supergott och passar så bra.
Jag tog hasselnötter denna gång , men valnötter är också toppengott!
Dock har jag alltid nötterna i en skål, finns ganska många med nötallergi!
 
Grönkålssallad med äppelbitar!
 
grönkål som sköljs noga.
äppel som skalas och hackas i små bitar.
olja, vinäger salt och peppar.
kan om man vill lägga i små fikonbitar eller ha dem i en skål brevid.
god och väldigt nyttig sallad!!
Kram  från Mille