Middag för "3"

 
En vän på middag!
Det blev lördags middag mitt på dagen!
Toppen "koncept" att ha en långmiddag en Lördag kl 13,00
Sedan kan man vila och kolla på tv hela lördagskvällen om man vill!
Och det blir en Lördag då man umgås har det trevligt och tar det lugnt.
 
Jag gjorde en lätt måltid som är god och enkel att fixa!
 
Dragonkyckling med rostade grönsaker och Broccolimos.

En liten dippsås och rödvin/vatten till det.
Kycklingen steker i salt/peppar, dragonblad och grädde ca 1 1/5 timme.
Koka broccoli och mixa med lite grädde salt och peppar
Rosta rödbetor och morötter på med sesamfrön och flingsalt! ca 50 min på 200 gr.
Dippsås: creme fraiche och persillade krydda+salt!
 
 
Klart!
 
 
 
 
Dessert: SUPERLÄTT OCH  VACKERT.
 
Vaniljkesella,pepparkakor,granatäppelkärnor och snygga glas!
Klart=njut!
 
Jag krossar lite pepparkakor i botten och sedan på med kesellan och kärnorna och en pepparkaka !
Detta gör jag när kaffet kokar!
 
Kram Mille
 
 
 
#1 - Eva H

Steker kycklingen 1,5 timme???

#2 - MILLE

Steker den lätt ca 15 minuter vänder upp/ner du vet..
sedan får det stå och småputtra i 1 - 1 1/5 timme ja! Kram på dig Eva, bra att du frågar.....