Tips för Värk och Trötthet!

Jag har en sjukdom som heter Bechterews sjukdom (led och ryggsjukdom)dom flesta vet som läser denna blogg. När vi kommer in i sept-oktober börjar jag må dåligt, får ont i leder-rygg och nacke, och även jätte trött..

Jag kan leva på värktabletter, rörelse och mycket envishet och positiva tankar på dagarna!

Men på kvällar och helger får jag ofta lite mer ont och "dippar" lite....

Då tar jag fram spikmattan och nu även nack spikkudden...

Jag rekomenderar de här två produkter mycket-SÅ BRA !!

Jag somnar varje kväll på dem och tar bort dem efter ca 20-30 minuter..

Sedan en god sömn under natten..

När jag vaknar med morgonstelheten, lägger jag mig ca 20 minuter på spikmattan.

Sedan startar jag min dag!


Hormonerna endorfin och oxytocin frigörs av spikmattan.

Med akupressur, som är en förenklad form av akupunktur, löser man upp blockeringar såväl fysiska/kroppsliga som emotionella/känslomässiga och mentala/tankemässiga genom att man trycker på kända akupunktur- eller triggerpunkter.

Kram Mille