Tips!

 
Kl 04,43 ja då vaknade jag i morse...
Det är Lördag och jag är ledig.
Hm......det händer ofta för mig, att jag vaknar tidigt.
Kan också  ligga vaken på natten ibland..
Inte bra, nej nej..sömn måste man ha och sömn är så viktigt för kroppen!
Jag har som många av er vet, en rygg och ledsjukdom som heter
BECHTEREWS SJUKDOM
 
Den gör att jag är otroligt morgonstel i rygg och nacke.
Jag vaknar av att jag har ont helt enkelt, det värker och sticker i kroppen.
Jag har också en förmåga att ligga och fundera på allt mellan himmel och jord...
Det är lite småjobbigt bitvis att ha det så här men jag har lite tips
på hur jag gör för att livet ska funka ändå!
 
  • Ligger kvar och funderar på det jag känner jag vill sortera i min "hjärna"
  • går upp hämtar spikmattan ligger på den en 30 minuter huden direkt på mattan!
  • tar bort den och försöker sedan sova en stund till.
  • går upp och klär på mig går ut och powerwalkar en 40-50 minuter
  • värmer en värmedyna i micron lägger den på ställen som smärtar
  • tar en alvedon  och lite proviva
  • gör mig en lyx frukost
  • tar en varm dusch
  • Sitta vid datorn (blogga ..)
  • accepterar läget, finns alltid det som är värre!
Sedan är det viktigt att ta igen sömnen man förlorar på natten eller morgonen
och det gör jag ofta i soffan på kvällen, soffhäng är mitt sätt att återhämta mig!
Massa kuddar ett fårskinn och en filt!
Vatten och grönt te är toppen också!
 
Kram Mille
 
Kram Mille
 
#1 - Eva H

Kram tillbaka!