Student buffe !

Som sagt jag har haft en stor student buffe i veckan!
Underbart roligt, så mycket glädje och kärlek!
Givetvis är det mycket jobb och slit.
Det som är mest krävande är att handla all mat!
En del av maten kan man göra innan och frysa in.
Brödet-pajerna och kakorna.
Även knäckebröd kan bakas flera dagar innan.
Jag älskar att bjuda till fest !
Sedan får man vila och återhämta sig, det tar på kroppen.
 
Jag beställde köttet från Ica Teleborg och var supernöjd!
Körde på skinka och salami chilismak.
Jag gjorde kycklingklubbor själv.
Köpte även luftorkad skinka och gjorde små rullar.
Fick hjälp av mamma med bröd i form av ostgifflar.
Moster Anita skar upp alla pajerna i tårtbitar innan gästerna kom.
Syrran gjodre en potatissallad
En vän, Zara gjorde en pesto pastasallad
Kusin Maja små fina morotskakor!
Vännen Niclas, körde Ludde!
Messat och pratat med Mia 1000 ggr som också hade studentfest i veckan!
Vi har lånat saker av varandra stöttat varandra.
Superbra och tryggt, guld värt!
TACK TILL ALLA!
 Ja, ta lite hjälp om du ska ha stor buffe med mycket folk!
 
OCH STORA KRAMEN TILL ALLA GOA GÄSTER!
 
 
 
 Jag gjorde minipajer med fetaost och soltorkade tomater.
Runda pajer med ost och spenat som vi skar i tårtbitar.
Hummus-olika såser och flera sallader.
Knäckebröd och millebröd!
Fetaostsallad med olja och soltorkade tomater.
Till skinkan hade jag senap.
Till brieosten hade jag fikonmarmelad och solroskärnor.
Jag kommer med en del recept snart!
Kram på er.
Mille