Smörgåstårta gånger 3 !

 
 
 
 
En "vanlig" "Mille-Tårta" en laktosfri och en vegetarisk smörgåstårta! 
Bjuder man på smörgåstårta är det viktigt att det finns till alla!
Det var lite "plock" och tog lite tid, men vad roligt och bra bjudmat ALLT KLART INNAN!!
Det finns då god  tid för samtal och njutning även för värdparet, bra tycker jag!
 
Mille-Tårta!
 
Hönökakor 2 paket till varje tårta.
Tonfisk pastej (en hel tub) som blandas med 1 dl majonnäs ,2 dl gräddfil , 2 burkar tonfisk och hackad purjolök.
Lägg denna blandning i mellan 2 halvmånar bröd som bildar en cirkel. Kör på två lager med smet.
Sedan på med gräddfil som jag blandar med lite crème fraiche och garnera med kallrökt lax, ägg, gurka ,räkor citron och tomater.
Toppa med lite persilja!
Låt din fantasi styra, skitkul!
 
Laktosfria tårtan är likadan men med laktosfria varor, FINNS ALLT I LAKTOSFRITT!!
 
Vegotårtan!
Ett lager med oliver och crème fraiche som mixas.
Ett lager med kidneybönor och salt, peppar och lite olja som mixas.
Ett lager med soltorkade tomater och fetaost mixas med lite gräddfil.
På med gräddfil och majonnäsröra och låt din fantasi flöda!!
Jag körde på morötter och gurka toppat med lite roliga tomat och olivspett!
Ha..Ha..!
Hoppas ni förstår mitt recept, svårt att förklara, jag "kör" ju liksom lite på känn...
Det är det som är så roligt med matlagning..
Testa dig fram!
Kram Mille
 Tips dryckerna kyls fint ute nu i höstkylan!