Hemlagad Sushi

För första gången i mitt liv har jag gjort egen sushi det var roligt och lite pilligt!
Jag lärde mig äta sushi för 7-8 år sedan och älskar det! Det är så underbart gott och fräsch mat.Jag gillar sotad lax,räka och makirullar bäst.Nu testade jag själv igår och det blev bra men kan bli  ännu bättre nästa gång.
Jag köpte olika ingredienser och läste mig till mycket på nätet.
Gör det om ni vill testa!
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Koka sushi rice är lite olika moment som man bäst läser sig till på paketet.
Väldigt viktigt att man skjöljer riset noga!
Det finns sushi hyllor i välsorterade mataffärer.
Jag stod där i hyllan typ 20 minuter och kollade in och valde olika ingredienser.
Nu tror jag att jag packade riset lite för hårt denna första gång och skulle haft mera salt i.
Jag använde inte sjögräs utan rullade  makirullarna i sesamfrön.
Tog kallrökt lax till nigiribitarna det ska ju vara färsk tunt skuren lax men det är lite överkurs för mig.
Köpte wasabi och inlagd ingefära på burk.
Soya,färsk koriander,purjolök och olika grönsaker.
Jag gjorde också en dressing på wasabi majonäs och crémefrachie.
Jag hittade på lite och ska läsa på mer och göra det igen.
Övning ger färdighet!
Det bästa av allt var att min make tyckte det var gott så nu ska här ätas sushi både jag och Stefan.
Hurra Hurra Hurra!
(null)
Visst är det vackert med dessa färger!