Trettondagsafton

Traditionsenligt var det KÖFEST igår på  trettondagsafton. För många år sedan var jag o maken med i en kör i Växjö.
Vi är ett gäng som håller ihop.
Alltid knytkalas!
Sång
Samtal 
Skratt
och massor av mat.
Igår var det 24 året!
Respekt.
Saknar körsången!
❤️
(null)     

(null)

(null)
Maken och jag skulle ha med 
oss dessert till 
20 personer.
Maken fixade med övervakning av mig 
ha ha ha ...(!) då jag haft ont i mina händer.
Det blev super bra och omtyckt!
Köpte plastglas och värdparet hade skedar.
Lätt att ta med och skönt att fixa 
många timmar innan.
Förvaras i kylen.

⭐️Chokladdessert⭐️
20 pers.
15 dl vispgrädde 
750 gr mörk bakchoklad
Marabou polkagris choklad
(en ruta i varje glas)
Polkagrisar (krossade)
Värm hälften av grädden.
Bryt ner chokladen i bitar 
i den varma grädden.
Rör till en slät chokladsmet.
Ställ kallt och kyl ner.
Vispa resten av grädden
vänd ner den i den kalla 
chokladsmeten.
Häll upp i glas.
Garnera med en ruta polkagris
choklad och krossade polkagrisar.
Klart!
Ställ kallt.
⭐️⭐️⭐️

(null)
Extra kram till värdparen!