Brödet igen!

Förlåt att jag är otydlig med mina recept!
Men de är precis så jag är....
Jag lagar mat på "lite känn"...
Fixar-mixar-testar-leker-och kör på liksom!!
Men jag ska bättra mig på att skriva upp hur mycket osv...
Nu till famljens "favvobröd"..
 
"Fröbrödslimpa"
 
Jag tar alltså en bunke ganska stor.
En stor slev, en avlång kakform med höga kanter.
Tar vad jag har hemma i fröer, mjöl, russin etc...
 
Häller i typ 1 dl av allt jag vill ha..
Kan nog bli 6-7 dl...
häller i  2 msk bikarbonat.
rör om i dessa "torra" ingredienser.
Sedan häller man på det "blöta"
Jag kan ta allt mellan himmel och jord.
fil,mjölk,yourgurt,grädde osv...
Igår tog jag yougurt och en halv dl lingonsylt.
(blev sjukt gott och saftigt..!)
Degen ska vara som en gröt, mycket kletig!!
I med degen i en smörjd och fröad form.
200 gr i ca 35-40 min...
stick med sticka och kolla..
placera i mitten av ugnen.
 
 
 
En underbart go och slapp Lördagsmorgon i solen.
Extra god med nybakat bröd och lite brieost med fikon marmelad på!
Jag njöt kan jag säga!
Tack för att ni läser och frågar på!
Kram från Mille
Nu blir det nätmelon och handboll!
Nätmelon är så jäkla superdupergott!